krönika; publicerat i avesta tidning 28 april 2010

Med IQ lägre än skonummer.

Jag har ett

x antal gånger kommit på mig själv med att sitta och dregla över den där killen. Killen som är perfektion. Killen som finns i varenda tonårstjejs vildaste dörm. Idealkillen.
Men efter en tids slösande på saliv så ger jag mig själv ett slag i ansiktet för att vakna till. Det är ju inte en sådan kille jag vill ha någonting seriöst med. Det har jag ju till och med förklarat för mig själv hur många gånger som helst. För- och nackdelarna med denna typ av människa. Nackdelarna väger upp fördelarna. Men ändå förstår jag inte varför jag fortsätter att dregla över dessa killar.

Det är sådant här jag och mina vänner kan sitte och diskutera lite då och då. Hur vi tror att idealmänniskan ser ut idag och hur det skulle vara om vi levde tillsammans med dem. Vi diskuterar och argumenterar hur de ser ut, hur de är som förebilder, hur patetiska de kan vara.
Det kanske låter som avundsjuka, men då är verkligen inte fallet. Det är för det mesta ren irritation.

Låt oss prata om deras utseende och om hur de ser ut, så att alla torrbollar som inte riktigt hänger med i svängarna förstår vad jag pratar om.
Idealkillen idag ser lite ut och är lite som Hugo Rosas. Ni vet han som vann Linda Rosings tv program - Det räte för Rosing.
Han är lite farlig och spännande, har mycket och synliga muskler, brunbränd hy, skitsnygg och är snudden på perfektion. Han är lite sådär sexigt småkaxig och självsäker till tusen. Men det som gör honom extra spännande är att han har slätat av halva Sverige. Fråga inte varför detta gör honom intressant för det vet jag inte själv. Det bara är så. Det finns liksom ingen vettig förklaring till det.

Okej. Nu till dagens idealtjej. Om man tar Kissie, Dessie och Linda Rosing som exempel så borde nästan alla förstå. Stora bröst som gärna är förstorade till minst DD-kupor, stora läppar och helst blekt stort hår. "Fjortis- och binbotjejen."
Hur bra förebild är de på en skala? Tänk på alla småtjejer som ser upp till dessa tjejer och gör allt för att se ut som de. Tänk hur snedvriden bild de får utav hur man ska se ut och inte.
Mina kära vänner, och även jag, har insett att naturligt är snyggast. Att jordnära, smarta och människor med huvudet på skaft är det sexigaste som finns. För vem vill egentligen ha någonting seriöst med en uppblåst bimbo med IQ lägre än sin skostorlek?
Det är sådana personer man kan vara otrigen med. Bara för att få lite spänning i sina liv. förlåt, med det är i stort sätt bara det de är till för. Inget annat. Otrohet.

Det jag oroar mig för är hur vår generation kommer att se ut om idealet och måstet om hur man ska se ut fortsätter som det gör nu. Det har ju bara blivit värre och värre, och vem har sagt att det inte fortsätter på samma spår? Vad kommer att hända med vår redan nu väldigt utseendefixerade värld om den blir ännu värre? Kommer alla att irra runt och se ut som Dontella Versace och Amanda Lepore år 2015? Kommer plastic fantastic bli den nya it och ideal-grejen?

Kommentarer

NAME:
remember me

E-MAIL: (publiceras ej)

URL//WEBSITE:

TEXT IT:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0